Lancering Communicatiewaaier

Op 10 september 2015 was de lancering van de Communicatiewaaier. Een praktisch instrument dat kinderen (en hun begeleiders) helpt om inzicht te krijgen in hun gevoelens, gedachten, behoeften en gedrag. En om dat te benoemen, zodat de onderlinge communicatie verbetert.

Eunice van Luit is de ontwikkelaar van het concept en Lotte Hunneman van het ontwerp. Ik heb hen ondersteund in het schrijven van een heldere handleiding. Daarnaast heb ik op de avond van de lancering de sprekers geïntroduceerd en de makers van de Communicatiewaaier geïnterviewd. Een zeer geslaagde avond, aan de reacties te horen.

Overige nieuwsitems

Duidelijk Verhaal bestaat 10 jaar!

Duidelijk Verhaal bestaat 10 jaar!

Hoera, Duidelijk Verhaal bestaat tien jaar! Een mijlpaal waar ik persoonlijk heel blij van word. Mede dankzij de samenwerking met al die fijne opdrachtgevers, uitgevers, vormgevers en 'collega's'...

Help je lezer!

Help je lezer!

Help je lezer: wat betekent dat? Dat je rekening houdt met hoe jouw beoogde doelgroep informatie het liefst krijgt aangereikt. Een voorbeeld uit de praktijk. Auteur Godelieve Meeuwissen wist dat de...

Stuur je boek naar NBD Biblion!

Stuur je boek naar NBD Biblion!

Als je wilt dat je boek ook wordt opgenomen in de collectie van de bibliotheken in Nederland is het slim dat je altijd twee recensie-exemplaren naar NBD Biblion verstuurt. Een recensent van NBD...

Boeklancering ‘Happy change’ van PROOF

Boeklancering ‘Happy change’ van PROOF

Op 15 april 2021 lanceerde PROOF hun zesde boek: Happy change. Het is het tweede boek van PROOF waaraan ik mocht meewerken. Dit keer met auteurs Bea Aarnoutse en Marianne Jaarsma. Net als zij ben ik...

Als ghostwriter uitgelicht in een boek

Als ghostwriter uitgelicht in een boek

Niet zelf een boek schrijven of anderen daarin begeleiden, maar worden geïnterviewd voor een boek. Dat was nieuw voor mij. Daniëla Postma deed het voor haar boek Jouw levensverhaal hoort in een mooi...

Een boek schrijven zorgt voor media-aandacht

Een boek schrijven zorgt voor media-aandacht

Een boek over jouw leven, jouw onderzoek, jouw visie, jouw methode jouw… (vul maar in) kan je een hoop leuke en waardevolle dingen brengen. Een daarvan is aandacht in de (lokale) krant. Zelfs als je...

Gratis adviesgesprek over je boek uitgeven

Gratis adviesgesprek over je boek uitgeven

Op 13 april, 18 mei, 18 juni en 13 juli 2018 verzorg ik samen met Donald Suidman van Bigbusiness Publishers adviesdagen over je boek uitgeven. Schrijf jij een boek om jouw business te versterken of...

Boek in Bedrijf-dag van BoekenBusiness succes

Boek in Bedrijf-dag van BoekenBusiness succes

Op 28 augustus organiseerde BoekenBusiness de eerste Boek in Bedrijf-dag. Op vier verschillende Seats2Meet-locaties gaven ervaren coaches advies aan ondernemers over het schrijven, uitgeven of...

Businessroman over de kracht van NLP

Businessroman over de kracht van NLP

Op 20 november 2014 presenteerde Irene van Gameren haar businessroman ‘De Intervisieclub‘. Ze schreef het boek voor professionals en ondernemers die willen ontdekken wat echt belangrijk voor ze is...

Voltooid verleden pijn

Voltooid verleden pijn

Op 12 oktober vierde ik met auteur Fabienne Cammaert en haar gasten het verschijnen van haar debuut ‘Voltooid verleden pijn – relaas van een gevecht tegen borstkanker’. Ik heb Fabienne begeleid in...

Inzichten van een rabbijn

Inzichten van een rabbijn

Op 14 november presenteerde Joanne Nihom haar boek ‘Elke nesjomme is een parel‘. Ze tekende het levensverhaal en de lessen van rabbijn Jacob Friedrich op, aan de hand van interviews met hem en zijn...